Care crezi că vor fi tendințele de fundraising în România anului 2013?

Doru Mitrana, Director al Asociației MaiMultVerde, oferă un răspuns la întrebare în recentul articol publicat pe Responsabilitatesociala.ro, alături de alți reprezentanți semnificativi ai sectorului non-guvernamental din România:

In 2013, responsabilitatea sociala va inceta sa mai constituie un diferentiator pe piata, fiind adoptata intr-o forma sau alta, mai profund sau mai superficial, de toate companiile. In consecinta, domeniile de implicare – sanatate, educatie, cultura, mediu – vor fi determinate mai degraba de zona de activitate (geografica si sectoriala) a companiei si mai putin de potentialul lor de vizibilitate. Pe fundalul incapacitatii statului, principalul responsabil de a gestiona problemele sociale si de mediu, orice implicare a sectorului privat va fi in continuare vazuta cu ochi buni.

Presiunea asupra companiilor intru asumarea si manifestarea responsabilitatii va continua sa fie scazuta din partea publicului (consumator, stakeholder sau privitor), tot mai atent, insa, la propriul portofel si implicit la preturi, moderata din partea sectorului ONG antreprenorial, dependent de bugetele corporatiilor si in crestere in zona de influentare a politicilor publice si alterare a legislatiei, dinspre organizatiile militante.

Presiunile uriase asupra bugetului Romaniei ar putea determina noua clasa politica sa scoata anumite responsabilitati ale corporatiilor din zona optionala si sa le transfere, prin legi, in zona obligativitatii. In continuare, CSR-ul va ramane greu sau inaccesibil IMM-urilor, care se vor limita, in cel mai fericit caz, la indeplinirea responsabilitatilor legale, pentru a ramane viabile economic.

Intr-un an in care Romania va sta sub zodia taierilor de costuri la toate nivelurile, de la cel personal la cel guvernamental si multinational, responsabilitatea fata de oameni si mediu va depinde aproape exclusiv de moralitatea oamenilor din companii, de abilitatile lor de lideri in impunerea sau pastrarea unei anumite conduite de afaceri si de rezistenta lor la presiunile si tentatiile tot mai mari venite atat din interiorul, cat si din afara business-ului in care activeaza.

:: material realizat de Andreea Giuclea, redactor ResponsabilitateSociala.ro.

:: citeste tot articolul pe http://www.responsabilitatesociala.ro/editoriale/principalele-tendinte-in-fundraising-in-2013.html

:: dacă ai și tu un răspuns sau o predicție privind fundraising-ul în 2013, te rugăm să lași un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înscrie-te la Newsletter

Promiteam că nu vom trimite spam.