Grătar Curat 2010

Grătar curat” este un proiect de conştientizare şi responsabilizare demarat de Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau, marcă a Heineken România. Din mai şi până în august 2010, voluntarii MaiMultVerde şi reprezentantii Golden Brau au desfăşurat activităţi de conştientizare şi curăţenie în zone de picnic din toată ţara.

Este cunoscut faptul că în urma activităţilor de picnic rămân cantităţi impresionante de gunoi, iar eforturile autorităţilor şi organizaţiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a păstra aceste zone de petrecere a timpului liber curate. Astfel, proiectul „Grătar curat 2010” şi-a propus să informeze şi să responsabilizeze participanţii la picnic despre importanţa păstrării curăţeniei în aceste zone naturale de petrecere a timpului liber.

În cadrul proiectului au avut loc acţiuni de responsabilizare în judeţul Argeş, la Valea Vâlsanului, în Hunedoara, pe Lacul Cinciş, în judeţul Ilfov, Pădurea Snagov, în Vâlcea, în zona Baraj Nord, la Cluj-Napoca, în Pădurea Făget, la Constanţa, zona Murfatlar, la Popasul Fântâniţa, în Gorj, pe Cheile Sohodolului, la Arad, în Pădurea Ceala, la Bacău, în Parcul Gherăieşti, în Dolj, în Pădurea Bucovăţ şi la Brăila, în Pădurea Lacul Sărat.

La acţiuni au participat voluntari MaiMultVerde şi reprezentanţi Golden Brau care au împărţit saci participanţilor la picnic, au explicat importanţa păstrării curăţeniei în zonele naturale şi au adunat gunoaiele. În zonele unde acest lucru a fost posibil, prin parteneriate cu autorităţile locale, s-au colectat selectiv deşeurile: plastic, hârtie şi sticlă, ulterior acestea fiind valorificate de firmele de salubrizare locale.

„Dincolo de latura culinară, grătarul are puternice trăsături rituale şi sociale. Unii nu s-au ferit să îi dea şi o faţă politică, dar noi ne încăpăţânăm să-l recomandăm cu garnitură ecologică. Reţeta unui grătar curat este simplă: achiziţionarea unor ingrediente, pe cât posibil, locale, nu doar carne, ci şi legume, veselă şi tacâmuri de carton sau lemn şi saci menajeri pentru resturi şi, la final, o vizită la containerele pentru colectarea selectivă a de deşeurilor. Astfel la sfârşitul zilei, senzaţia de saţietate va fi acompaniată de un sentiment de mulţumire”, a declarat Doru Mitrana, director executiv Asociaţia MaiMultVerde.

Ieşitul la grătar în weekend este pentru români un sport naţional. Îndemânarea, răbdarea, cele mai bune preparate şi o bere făcută bine sunt ingredientele esenţiale. Însă pe lângă acestea, un grătar cu adevărat reuşit înseamnă obligatoriu să laşi în urmă un loc curat. Acesta este motivul pentru care Golden Brau, „berea grătarului” în România, împreună cu MaiMultVerde au demarat o campanie de promovare a unui comportament responsabil la grătar”, arată Andrei Cazacu, Brand Manager Golden Brau.

Note pentru jurnalişti:

1. Asociaţia MaiMultVerde, organizaţie neguvernamentală, nonprofit şi de protecţie a mediului, are misiunea de a construi o nouă cultură a voluntariatului pentru mediu în România. În primii doi ani de funcţionare, 2008 şi 2009, MaiMultVerde a lucrat cu peste 11.000 de voluntari, a plantat 383.700 puieţi, a strâns 262 de tone de deşeuri, a deschis primul centru de închiriat biciclete din Bucureşti, Cicloteque, a derulat două campanii naţionale de informare şi educaţie şi a organizat prima gală de strângere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde în primii doi ani a depăşit 1.800.000 de euro. Fondurile au fost obţinute din sponsorizări oferite de marile companii din România.

Informaţii la zi despre MaiMultVerde şi proiectele desfăşurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro.

2. Golden Brau face parte din portofoliul companiei Heineken România. Berea Golden Brau este recunoscută la nivel internaţional pentru calitate, fiind premiată cu şase medalii de aur la prestigioasa competiţie Monde Selection din Bruxelles.

Informaţii suplimentare:
Anamaria Bogdan, Manager comunicare MaiMultVerde,
email: anamaria.bogdan@maimultverde.ro, tel.: 0755 224 816