MaiMultVerde şi Golden Brau lansează campania de responsabilizare „Grătar Curat 2010”


 
Comunicat de presă
Bucureşti, 27 mai 2010



Grătar curat 2010” este un proiect de conştientizare şi responsabilizare demarat de Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau, marcă a Heineken România. Timp de zece săptămâni, voluntarii MaiMultVerde vor desfăşura activităţi de conştientizare şi curăţenie în zone de picnic din toată ţara. Proiectul începe sîmbătă, 29 mai, în judeţul Argeş, pe Valea Vâlsanului, şi se va încheia pe 31 iulie în Bucureşti, iar voluntarilor MaiMultVerde li se vor alătura vedete şi fotbalişti. La acţiunea din judeţul Argeş, Florin Grozea şi Mihai Sturzu, membrii trupei Hi-Q, şi voluntarii MaiMultVerde vor transmite participanţilor la picnic mesajul „Un grătar bun este un grătar curat”.

Odată cu începerea sezonului cald începe şi sezonul de picnic. Este cunoscut faptul că în urma activităţilor de picnic rămân cantităţi impresionante de gunoi, iar eforturile autorităţilor şi organizaţiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a păstra aceste zone de petrecere a timpului liber curate. Astfel, proiectul „Grătar curat 2010” îşi propune să informeze şi responsabilizeze participanţii la picnic despre importanţa păstrării curăţeniei în aceste zone naturale de petrecere a timpului liber.

În această vară, voluntarii MaiMultVerde vor putea fi găsiţi în zece zone de petrecere a timpului liber. Prima acţiune va avea loc sâmbătă, 29 mai, la Valea Vâlsanului, în judeţul Argeş. Proiectul va continua în Bucureşti, pădurea Snagov, judeţul Vâlcea (Baraj Nord), judeţul Braşov (Pietrele lui Solomon), judeţul Cluj (zona Făget), judeţul Hunedoara (lacul Cinciş), judeţul Constanţa (Murfatlar, popas Fântâniţa), judeţul Gorj (Cheile Sohodolului), în fiecare sfârşit de săptămână până în 31 iulie. La fiecare acţiune vor participa 50 de voluntari MaiMultVerde şi reprezentanţi Golden Brau care vor împărţi saci participanţilor la picnic, le vor explica importanţa păstrării curăţeniei în zonele naturale şi vor aduna gunoaiele. În zonele unde acest lucru e posibil, prin parteneriate cu autorităţile locale se vor colecta selectiv deşeurile colectate: plastic, hârtie şi sticlă, ulterior acestea fiind valorificate de firmele de salubrizare locale.

„Dincolo de latura culinară, grătarul are puternice trăsături rituale şi sociale. Unii nu s-au ferit să îi dea şi o faţă politică, dar noi ne încăpăţânăm să-l recomandăm cu garnitură ecologică. Reţeta unui grătar curat este simplă: achiziţionarea unor ingrediente, pe cât posibil, locale, nu doar carne, ci şi legume, veselă şi tacâmuri de carton sau lemn şi saci menajeri pentru resturi şi, la final, o vizită la containerele pentru colectarea selectivă a de deşeurilor. Astfel la sfârşitul zilei, senzaţia de saţietate va fi acompaniată de un sentiment de mulţumire”, a declarat Doru Mitrana, director executiv Asociaţia MaiMultVerde.

„Ieşitul la grătar în weekend este pentru români un sport naţional. Îndemânarea, răbdarea, cele mai bune preparate şi o bere făcută bine sunt ingredientele esenţiale. Însă pe lângă acestea, un grătar cu adevărat reuşit înseamnă obligatoriu să laşi în urmă un loc curat. Acesta este motivul pentru care Golden Brau, „berea grătarului” în România, împreună cu MaiMultVerde au demarat o campanie de promovare a unui comportament responsabil la grătar”, arată Andrei Cazacu, Brand Manager Golden Brau.     

 

Informaţii suplimentare:
Anamaria Bogdan, Manager comunicare MaiMultVerde,
email: anamaria.bogdan@maimultverde.ro, tel.: 0755 224816


Note pentru jurnalişti
1. Asociaţia MaiMultVerde, organizaţie neguvernamentală, nonprofit şi de protecţie a mediului, are misiunea de a construi o nouă cultură a voluntariatului pentru mediu în România. În primii doi ani de funcţionare, 2008 şi 2009, MaiMultVerde a lucrat cu peste 11.000 de voluntari, a plantat 383.700 puieţi, a strâns 262 de tone de deşeuri, a deschis primul centru de închiriat biciclete din Bucureşti, Cicloteque, a derulat două campanii naţionale de informare şi educaţie şi a organizat prima gală de strângere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde în primii doi ani a depăşit 1.800.000 de euro. Fondurile au fost obţinute din sponsorizări oferite de marile companii din România.

Informaţii la zi despre MaiMultVerde şi proiectele desfăşurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro.

2. Golden Brau face parte din portofoliul companiei Heineken România. Berea Golden Brau este recunoscută la nivel internaţional pentru calitate, fiind premiată cu şase medalii de aur la prestigioasa competiţie Monde Selection din Bruxelles.