Raluca Lăzăruţ, Alexandra Bădoi şi Mihaela Călin jurizate de Răzvan şi Dani la evenimentul de lansare a proiectului “Grătar curat 2011”


 
Comunicat de presă
Bucureşti, 12 mai 2011

Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau, marcă a Heineken România, au lansat proiectul „Grătar curat 2011”. Proiectul îşi propune să informeze şi să responsabilizeze participanţii la activităţile de recreere în natură cu privire la importanţa păstrării curăţeniei în locurile în care acestea se desfăşoară. Răzvan şi Dani, Raluca Lăzăruţ, Alexandra Bădoi, Mihaela Călin (Antena 1), Silvian Ionescu, Comisar şef al Gărzii de Mediu, parlamentarul Carmen Moldovan, iniţiatoarea Legii picnicului şi alţii s-au alăturat celor doi parteneri şi au experimentat reţeta unui „grătar curat”.

Vlăduţ, bucătarul emisiunii „Neatza cu Răzvan şi Dani” de la Antena 1, a propus reţeta unui grătar bun, din punctul de vedere al ingredientelor, iar Dragoş Bucurenci, preşedintele MaiMultVerde, a făcut recomandări pentru un grătar curat şi prietenos cu mediul.

„Grătar curat 2011” este un proiect de conştientizare şi responsabilizare a grataragiilor şi picnicarilor derulat de Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau. Este cunoscut faptul că în urma activităţilor de grătar şi recreere în natură rămân cantităţi impresionante de gunoi, iar eforturile autorităţilor şi organizaţiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a păstra curate aceste zone de petrecere a timpului liber. În 2011, activităţi de informare şi responsabilizare, la care vor participa voluntari MaiMultVerde şi reprezentanţi Golden Brau, vor avea loc la Snagov (Complex Astoria), Iaşi (Pădurea C.A. Rosetti), Galaţi (Pădurea Gârboavele), Brăila (Pădurea Lacul Sărat), Arad (Pădurea Ceala), Dolj (Pădurea Bucovăţ).

Proiectul a fost lansat în cadrul unui eveniment desfăşurat pe malul Lacului Băneasa la care au participat vedete ale postului de televiziune Antena 1: Răzvan şi Dani (prezentatorii emisiunii ”Neatza cu Răzvan şi Dani”), Raluca Lăzăruţ (prezentatoarea emisiunii SuperBingo Metropolis), Alexandra Bădoi (prezentatoarea rubricii Vremea în cadrul Observatorului), Mihaela Călin (prezentatoarea Observatorului de la ora 06.00), susţinători ai proiectului, Silvian Ionescu, Comisar şef al Gărzii de Mediu, parlamentarul Carmen Moldovan, iniţiator al Legii picnicului, voluntari MaiMultVerde, reprezentanţi ai partenerilor, jurnalişti şi bloggeri.

Vlăduţ, bucătarul emisiunii „Neatza cu Răzvan şi Dani” de la Antena 1 a prezentat şi pregătit în faţa invitaţilor reţeta unui grătar bun. Vlăduţ recomandă celor care fac grătar să folosească multe legume, nu doar carne şi pe cât posibil produse româneşti, provenind din agricultura certificată ecologic sau cultivate la o distanţă mică. Astfel, grătarul este foarte sănătos şi are o amprentă redusă de dioxid de carbon, beneficii atât pentru mediu, cât şi pentru sănătate.

Dragoş Bucurenci a completat reţeta, dezvăluindu-le celor prezenţi ingredientele unui grătar curat: folosirea unui suport pentru cărbuni şi lemne sau delimitarea spaţiului pentru foc cu pietre, folosirea beţişoarelor de metal şi a unei vesele de lemn, metal sau porţelan, care pot fi spălate şi reutilizate. Plasticul de unică folosinţă nu este recomandat deoarece nu este biodegradabil şi nici nu poate fi reciclat. După prepararea grătarului, locul trebuie curăţat. Dacă există resturi de la alte activităţi mai vechi, vor fi adunate şi acestea.

În cadrul concursului de grătare curate, Raluca Lăzăruţ şi Mihaela Călin au făcut echipă, iar Alexandra Bădoi le-a ţinut piept fiind ajutată de un voluntar MaiMultVerde. Chiar dacă a ratat startul, comisarul Silvian Ionescu, mare amator de grătar, şi-a demostrat calităţile şi a ales să pregătească numai legume. Răzvan şi Dani au jurizat echipele şi grătarele făcute şi le-au declarat pe toate câştigătoare, apreciind efortul şi entuziasmul de care toţi au dat dovadă.

Proiectul Grătar Curat este unul din puţinele pentru care rezultate mai bune înseamnă cifre mai mici. Ne dorim ca de la an la an să raportăm o scădere a cantităţii de deşeuri adunate, cât şi o îmbunătățire semnificativă a aspectului şi calităţii zonelor vizate de activităţile de petrecere a timpului liber. Prin programul Grătar Curat, Golden Brau doreşte să împărtăşească experienţa berii consumate responsabil din toate punctele de vedere. Vrem să oferim cel mai potrivit context pentru savurarea unei beri făcute cu grijă: un grătar curat, într-un mediu primitor”, a declarat Ana-Maria Taşu (Mureşan), Corporate Relations Manager, Heineken România.

 „De ani de zile ecologiştii îi arată cu degetul pe picnicari pentru că lasă în urma lor munţi de gunoaie. Din punct de vedere educativ, valoarea acestei strategii este nulă. Nu vei schimba niciodată pe cineva dacă-l vei face să se simta inferior. Prin proiectul "Grătar curat" vrem să ne împrietenim cu picnicarii şi grataragii şi să le arătam că lucrurile pot fi făcute şi altfel. Spre binele nostru, al tuturor”, a spus Dragoş Bucurenci, preşedintele Asociaţiei MaiMultVerde.

Mă simt mândră că, în cadrul proiectului Grătar curat 2010, am contribuit şi eu la colectarea celor 17 tone de deşeuri, e un sentiment extraordinar, pe care am hotărât să-l hrănesc în continuare prin implicarea într-o nouă campanie de conştientizare şi responsabilizare a românilor care ies la picnic. Şi da, rezonez cu Asociaţia MaiMultVerde, un grătar bun este un grătar curat. Personal, aş vrea să mă implic mai mult în informarea despre importanţa separării deşeurilor de ambalaje. Mi-a atras atenţia informaţia conform căreia la tipărirea unui cotidian de mare tiraj se folosesc 3000 metri cubi de lemn, adică 1500 de arbori cu o vârstă de 50 de ani. Pare nedrept, colectarea selectivă este, în present, uşor de făcut, iar efortul nostru minim. Mi se pare un gest mic pentru o Românie mai verde”, a declarat Raluca Lăzăruţ, prezentatoarea emisiunii SuperBingo Metropolis de la Antena 1.

Grătar Curat este un proiect aflat la a doua ediţie. În anul 2010, 400 de voluntari ai Asociaţiei MaiMultVerde şi reprezentanţi ai Golden Brau s-au implicat în acţiunile de informare şi responsabilizare a ”grataragiilor” şi au adunat 17 tone de gunoaie din zonele naturale de petrecere a timpului liber.

Informaţii suplimentare:
Anamaria Bogdan, Director comunicare Asociaţia MaiMultVerde
Tel.: 0755 224816, email: anamaria.bogdan[at]maimultverde.ro

Ruxandra Morariu, Account Manager Oxygen PR
Tel.: 0758 256049, email: ruxandra[at]oxygenpr.ro

Note pentru jurnalişti
:

Asociaţia MaiMultVerde este o organizaţie neguvernamentală, nonprofit şi de protecţie a mediului, care are misiunea de a construi o nouă cultură a voluntariatului pentru mediu în România. În primii trei ani de funcţionare, 2008 - 2010, MaiMultVerde a lucrat cu peste 15.000 de voluntari, a plantat peste 500.000 de puieţi, a strâns peste 300 de tone de deşeuri, a deschis primul sistem de bike-sharing din Bucureşti, Cicloteque, a derulat mai multe campanii naţionale de informare şi educaţie şi a organizat prima gală de strângere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde în primii trei ani a depăşit 2.500.000 de euro. Fondurile au fost obţinute din sponsorizări oferite de marile companii din România. Informaţii la zi despre MaiMultVerde şi proiectele desfăşurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro.

Golden Brau, una din mărcile lider ale pieţei, este marcă a Heineken România din 2005. A devenit, în numai doi ani, una dintre cele mai căutate şi bine vândute beri din România. Investiţia făcută în această marcă a transformat-o în una dintre cele mai apreciate beri de pe piaţa românească. Prima bere Golden Brau a fost produsă în fabrica din Craiova în 1998.

Calităţile și reţeta originală au fost răsplătite de-a lungul timpului cu 7 medalii în cadrul competiţiei internaţionale Monde Selection Bruxelles (2003, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011). Golden Brau este o bere cu gust echilibrat, făcută cu grijă şi atenţie de maestri berari pricepuţi, experimentaţi, dedicaţi meseriei lor.