Vedetele si voluntarii MaiMultVerde i-au convins pe picnicarii de la Snagov ca un gratar bun este un gratar curat


 
Comunicat de presa
Pentru difuzare imediata
2 pagini
                                                               
Bucuresti, 29 august 2010


Vedetele si voluntarii MaiMultVerde i-au convins pe picnicarii de la Snagov ca un gratar bun este un gratar curat

Sâmbata, 28 august, acompaniati de Taraful de la Mârsa, Malvina Cservenschi (TVR1), Andi Vasluianu, Raluca Aprodu si Dragos Bucurenci, alaturi de voluntarii MaiMultVerde si reprezentantii Golden Brau, au încercat sa îi convinga pe picnicarii de la Snagov de importanta pastrarii curateniei în natura si au adunat 50 de saci de gunoaie rezultate în urma activitatilor de recreere. Actiunea de informare si responsabilizare a picnicarilor de la Snagov, Complex Astoria, a fost ultima din proiectul „Gratar curat 2010”
.

Gratar curat 2010” este un proiect de constientizare si responsabilizare derulat de Asociatia MaiMultVerde si Golden Brau pe tot parcursul verii. Este cunoscut faptul ca în urma activitatilor de picnic ramân cantitati impresionante de gunoi, iar eforturile autoritatilor si organizatiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a pastra aceste zone de petrecere a timpului liber curate. Astfel, proiectul „Gratar curat 2010” si-a propus sa informeze si responsabilizeze participantii la picnic despre importanta pastrarii curateniei în aceste zone naturale de petrecere a timpului liber.

La ultima actiune din cadrul proiectului, la Snagov, celor 30 de voluntari MaiMultVerde si reprezentantilor Golden Brau li s-au alaturat Malvina Cservenschi, prezentatoarea jurnalelor de stiri de dimineata de la TVR1, actorul Andi Vasluianu, Raluca Aprodu, si Dragos Bucurenci, presedintele Asociatiei MaiMultVerde. Acestia, pentru a nu strica cheful picnicarilor, au fost acompaniati de Taraful de la Mârsa care au transmis mesajul „Un gratar bun este un gratar curat” si prin intermediul muzicii. Vedetele si voluntarii au împartit saci picnicarilor si au încercat sa îi convinga de importanta pastrarii curateniei în natura. La final, s-au împartit în echipe si au adunat 50 de saci de gunoaie din Padurea Snagov, având grija ca exemplul pe care l-au dat picnicarilor sa fie cel mai bun.

Din mai pâna în august, voluntarii MaiMultVerde si reprezentantii Golden Brau au desfasurat activitati de constientizare si curatenie în 11 zone de picnic din tara: în judetul Arges, la Valea Vâlsanului, lânga Bucuresti, în Padurea Snagov, la Cluj-Napoca, Padurea Faget, la Râmnicu Vâlcea, Baraj Nord, în judetul Hunedoara, la Lacul Cincis, în judetul Constanta, la Popas Fântânita, în judetul Gorj, la Cheile Sohodolului, în judetul Dolj, în Padurea Bucovat, la Arad, în Padurea Ceala, la Bacau, Parcul Gheraiesti, la Braila, în Padurea Lacul Sarat.

În cadrul actiunilor de informare si responsabilizare, s-au implicat 400 de voluntari care au împartit saci picnicarilor si au discutat cu acestia despre pastrarea curateniei în natura. De asemenea, au fost adunat 17 tone de gunoaie din acest zone. În zonele unde acest lucru a fost posibil, prin parteneriate cu autoritatile locale s-au colectat selectiv deseurile colectate, plastic si sticla, ulterior acestea fiind valorificate de firmele de salubritate locale.

„Daca pâna acum faceam curatenie pe lânga picnicari, sperând ca ei sa urmeze exemplul nostru, de data aceasta voluntarii nostri au mers la sursa problemei: au stat de vorba cu picnicarii si le-au explicat ca un gratar curat e mult mai sanatos decât un gratar murdar. Ne-am bucurat sa vedem ca mesajul nostru a fost receptionat”, a declarat Dragos Bucurenci, presedintele Asociatiei MaiMultVerde.

„Iesitul la gratar în weekend este pentru români un sport national. Îndemânarea, rabdarea, cele mai bune preparate si o bere facuta bine sunt ingredientele esentiale. Însa pe lânga acestea, un gratar cu adevarat reusit înseamna obligatoriu sa lasi în urma un loc curat. Acesta este motivul pentru care Golden Brau, „berea gratarului” în România, împreuna cu MaiMultVerde au demarat o campanie de promovare a unui comportament responsabil la gratar”, arata Andrei Cazacu, Brand Manager Golden Brau.     

Informatii suplimentare:

Anamaria Bogdan, Manager comunicare MaiMultVerde,
email: anamaria.bogdan@maimultverde.ro, tel.: 0755 224816

Note pentru jurnalisti

1. Asociatia MaiMultVerde, organizatie neguvernamentala, nonprofit si de protectie a mediului, are misiunea de a construi o noua cultura a voluntariatului pentru mediu în România. În primii doi ani de functionare, 2008 si 2009, MaiMultVerde a lucrat cu peste 11.000 de voluntari, a plantat 383.700 puieti, a strâns 262 de tone de deseuri, a deschis primul centru de închiriat biciclete din Bucuresti, Cicloteque, a derulat doua campanii nationale de informare si educatie si a organizat prima gala de strângere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde în primii doi ani a depasit 1.800.000 de euro. Fondurile au fost obtinute din sponsorizari oferite de marile companii din România.

Informatii la zi despre MaiMultVerde si proiectele desfasurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro.

2. Golden Brau face parte din portofoliul companiei Heineken România. Berea Golden Brau este recunoscuta la nivel international pentru calitate, fiind premiata cu sase medalii de aur la prestigioasa competitie Monde Selection din Bruxelles.