Voluntarii proiectului „Grătar curat 2011” au curăţat Pădurea Ceala, de lângă Arad


 
Comunicat de presă 
Bucureşti, 7 august 2011  

Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau au continut sâmbătă, 6 august 2011, acţiunile de curăţenie din cadrul proiectului „Grătar Curat 2011”, printr-o acţiune de responsabilizare a picnicarilor şi de curăţenie în Pădurea Ceala de lângă Arad. 20 de voluntari MaiMultVerde au transmis participanţilor la picnic mesajul „Un grătar bun este un grătar curat” şi au strâns aproximativ 60 de saci de gunoaie. Proiectul va continua duminică, 14 august, la Iaşi, în Pădurea C. A. Rosetti. 

„Grătar curat 2011” este un proiect de conştientizare şi responsabilizare a grataragiilor şi picnicarilor derulat de Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau. Este cunoscut faptul că în urma activităţilor de grătar şi recreere în natură rămân cantităţi impresionante de gunoi, iar eforturile autorităţilor şi organizaţiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a păstra curate aceste zone de petrecere a timpului liber. În 2011, activităţi de informare şi responsabilizare, la care vor participa voluntari MaiMultVerde şi reprezentanţi Golden Brau, vor avea loc la Snagov (Complex Astoria), Iaşi (Pădurea C.A. Rosetti), Galaţi (Pădurea Gârboavele), Brăila (Pădurea Lacul Sărat), Arad (Pădurea Ceala), Dolj (Pădurea Bucovăţ). 

În acţiunea de curăţenie de pe malul Mureşului, din Pădurea Ceala, aflată în Parcul Natural Lunca Mureşului, s-au implicat 20 de voluntari arădeni, care au adunat aproximativ 60 de saci de deşeuri. Ei au împărţit saci de gunoi participanţilor la activităţile de recreere, le-au explicat importanţa păstrării curăţeniei în zonele naturale şi au adunat gunoaiele lăsate de aceştia în urmă, chiar dacă Administraţia Parcului Natural face eforturi de a menţine zona cât mai curată. 

De ani de zile ecologiştii îi arată cu degetul pe picnicari pentru că lasă în urma lor munţi de gunoaie. Din punct de vedere educativ, valoarea acestei strategii este nulă. Nu vei schimba niciodată pe cineva dacă-l vei face să se simta inferior. Prin proiectul "Grătar curat" vrem să ne împrietenim cu picnicarii şi grataragii şi să le arătam că lucrurile pot fi făcute şi altfel. Spre binele nostru, al tuturor”, a spus Dragoş Bucurenci, preşedintele Asociaţiei MaiMultVerde.

 „Proiectul Grătar Curat este unul din puţinele pentru care rezultate mai bune înseamnă cifre mai mici. Ne dorim ca de la an la an să raportăm o scădere a cantităţii de deşeuri adunate, cât şi o îmbunătățire semnificativă a aspectului şi calităţii zonelor vizate de activităţile de petrecere a timpului liber. Prin programul Grătar Curat, Golden Brau doreşte să împărtăşească experienţa berii consumate responsabil din toate punctele de vedere. Vrem să oferim cel mai potrivit context pentru savurarea unei beri făcute cu grijă: un grătar curat, într-un mediu primitor”, a declarat Ana-Maria Taşu (Mureşan), Corporate Relations Manager, Heineken România

Proiectul „Grătar curat 2011” se va încheia la începutul lunii septembrie cu o cursă de plute din PET-uri la care vor participa voluntari din cele şase judeţe participante în proiect. Fiecare echipă, condusă de un coordonator, va construi o plută din PET-urile adunate în cadrul acţiunilor de curăţenie cu care va participa la cursa organizată pe un lac din Bucureşti. 

Grătar Curat este un proiect aflat la a doua ediţie. În anul 2010, 400 de voluntari ai Asociaţiei MaiMultVerde şi reprezentanţi ai Golden Brau s-au implicat în acţiunile de informare şi responsabilizare a ”grataragiilor” şi au adunat 17 tone de gunoaie din zonele naturale de petrecere a timpului liber. 


Informaţii suplimentare: 

Andreea Popescu, Asistent comunicare Asociaţia MaiMultVerde
Tel.: 0746 050011, email: andreea.popescu@maimultverde.ro 

Note pentru jurnalişti: 


1. Asociaţia MaiMultVerde este o organizaţie neguvernamentală, nonprofit şi de protecţie a mediului, care are misiunea de a construi o nouă cultură a voluntariatului pentru mediu în România. În primii trei ani de funcţionare, 2008 - 2010, MaiMultVerde a lucrat cu peste 15.000 de voluntari, a plantat peste 500.000 de puieţi, a strâns peste 300 de tone de deşeuri, a deschis primul sistem de bike-sharing din Bucureşti, Cicloteque, a derulat mai multe campanii naţionale de informare şi educaţie şi a organizat prima gală de strângere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde în primii trei ani a depăşit 2.500.000 de euro. Fondurile au fost obţinute din sponsorizări oferite de marile companii din România. Informaţii la zi despre MaiMultVerde şi proiectele desfăşurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro

2. Golden Brau, una din mărcile lider ale pieţei, este marcă a Heineken România din 2005. A devenit, în numai doi ani, una dintre cele mai căutate şi bine vândute beri din România. Investiţia făcută în această marcă a transformat-o în una dintre cele mai apreciate beri de pe piaţa românească. Prima bere Golden Brau a fost produsă în fabrica din Craiova în 1998. Calităţile și reţeta originală au fost răsplătite de-a lungul timpului cu 7 medalii în cadrul competiţiei internaţionale Monde Selection Bruxelles (2003, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011). Golden Brau este o bere cu gust echilibrat, făcută cu grijă şi atenţie de maestri berari pricepuţi, experimentaţi, dedicaţi meseriei lor.