În România atât persoanele fizice, angajate, cât și companiile pot alege să investească în proiecte care fac lumea mai bună, fără să scoată bani din conturile sau din buzunarele proprii. Dacă persoanele fizice pot redirecționa 2% din impozitul lor pe venit către sponsorizare 20 la sutaorice ONG, completând formularul 230, companiile pot direcționa până la 20% din impozitul pe profit către organizațiile neguvernamentale, în limita a 0,3% din cifra de afaceri, iar suma se scade din impozitul pe profit de plată. Facilitatea este posibilă prin Legea Sponsorizării (nr. 32/1994) și Codul Fiscal.

Deși existentă în Codul Fiscal din 2004, legea sponsorizării a 20% din impozitul pe profit este o facilitate fiscală cunoscută doar de 87% dintre IMM-uri, se arată într-o cercetare realizată de HOSPICE Casa Speranței, Asociația pentru Relații Comunitare și EY România. Principalele motivații ale celor care au direcționat fonduri prin acest mecanism în anul fiscal 2014 sunt:

  • 33% responsabilitate socială
  • 25% dorința de a ajuta
  • 14% pentru susținerea activității unor ONG-uri
  • 14% pentru ca banii să fie folosiți mai bine și pentru a sprijini comunitatea.

Dacă aveți o companie sau aveți o poziție decidentă în cadrul unei companii, vă îndemnăm așadar să direcționați o parte din impozitul pe profit către Asociația MaiMultVerde. Despre acțiunile noastre citiți pe acest blog, pe site-ul nostru oficial și pe pagina noastră de Facebook. Vă rugăm să urmăriți și această prezentare care sintetizează cine suntem, ce ne propunem și cum acționăm:

Procedura de direcționare nu presupune cheltuieli suplimentare sau completarea de formulare speciale, ci constă doar în semnarea contractului de sponsorizare (descarcă de aici – http://bit.ly/contract_mmv), a cărui valoare o completaţi apoi în Declaraţia 101 privind impozitul pe profit (descarcă de aici) şi în registrul de evidenţă fiscală.

Vă mulțumim!