Hârtia trece, facturile rămân…

Unul dintre cele mai amuzante obiceiuri la bunicii și părinții noștri, oameni serioși și responsabili, este cum se îngrijesc mulți dintre dânșii să păstreze o evidență cât mai clară și completă a tuturor facturilor, ca și cum le-ar colecționa, începând de la ultima revoluție până în ziua de azi. Rezultă de cele mai multe ori câte un mic fișet de apartament improvizat, cu etichete: gaze 2009, întreținere 2005 etc. Cei mai tineri dintre noi am aruncat până acum mai câțiva saci din voluminoasele facturi ale operatorilor de telefonie mobilă.

Foarte puțin amuzant este însă faptul că toate acestea înseamnă o risipa enormă de masă lemnoasă, într-o epocă în care informațiile se stochează și se transmit din ce în ce mai des în format digital. Este, deci, firesc să ne întrebăm dacă nu se poate face ceva mai folositor cu atâta hârtie decât o cantitate uriașă de facturi.


Iată de ce, unii cetățeni responsabili și optimiști, au venit cu inițiativa unui proiect de lege, care să reglementeze procedura de facturare, aplicată de furnizorii de utilități, „încurajându-i” să ofere abonaților posibilitatea de a primi, de a consulta și chiar de a plăti facturile prin intermediul internetului. Evident, există o serie de abonați mai în vârstă sau care nu sunt familiarizați cu lumea digiților. Motiv pentru care, cel mai probabil într-o primă fază, cele două metode de facturare și plată ar exista în paralel. Evident, schimbările nu se vor petrece peste noapte, dar ar fi un lucru extraordinar să putem salva de la irosire pentru început, măcar un procent important din cantitatea de hârtie utilizată astăzi.


Iar unii provideri de servicii au trecut deja la un sistem în care utilizatorul este posesorul unui cont pe site, care le permite să lucreze foarte ușor cu factura.Momentan pentru cei interesați să susțină această idee există o petiție – nu pe hârtie, ci digitală –  http://www.petitieonline.ro/petitie/facturi_pe_mail_copaci_salvati-p53166047.html – care, cel puțin, poate facilita pentru autorii proiectului, captarea atenției factorilor de decizie si de ce nu, inițierea unor schimbari.

Sa nu uitam că în toate aceste situații în care puterea obisnuinței pare să stea ca o piedică în calea schimbării cel mai important lucru este ca schimbarea să înceapă de undeva, în acest caz, de la fiecare dintre noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înscrie-te la Newsletter

Promiteam că nu vom trimite spam.