Ca și în cazul altor produse, folosirea hârtiei are multiple consecințe asupra mediului, pe parcursul întregului ciclu de viață al produsului (tăierea materiei prime, producția, transformarea, distribuția, utilizarea și manipularea deșeurilor). Toți acești factori trebuie să fie luați în calcul atunci când se elaborează o politică responsabilă de achiziții.

Iată prima parte a unui ghid oferit de Antalis. Citiți aici a doua parte.

Industria hârtiei a făcut în ultimii ani eforturi enorme pentru a limita impactul proceselor de producție asupra mediului. Adoptarea ca sursă de energie a cogenerării (de exemplu producția care combină căldura și electricitatea) și utilizarea surselor regenerabile de energie (biomasa) ambele au făcut eforturi considerabile pentru reducerea impactului asupra mediului. Aceste eforturi sunt permanente. Mergând mai departe, toți jucătorii din cadrul lanțului de producere/distribuție a hârtiei, inclusiv consumatorii, trebuie să asimileze noțiunea de gestionare responsabilă a acestei resurse prețioase prin comportamentul de cumpărare, modelele de consum și modelele prin care aceștia gestionează deșeurile rezultate.

Antalis 1Hârtia are un trecut istoric și este considerată un element central al societății noastre și al activității economice. Este produsă fie din fibre de lemn, fie din fibră reciclată și, prin urmare direct interesată de gestionarea durabilă a acestei resurse regenerabile. Online-ul oferă, desigur, avantaje inerente cum ar fi viteza, interactivitatea și cele mai palpabile rezultate în cazul campaniilor de marketing asupra imaginii și ratei de recuperare a investiției, dar hârtia trebuie să reziste.

Ce este hârtia eco-responsabilă

O definiție reală a unei hârtii eco-responsabile trebuie să cuprindă două elemente esențiale – sursa materiei de bază si procesul de fabricație – alături de cerințe clare asupra impactului, pe care îl au acestea, asupra mediului. Definiția oferită de Antalis își propune să fie ușor înțeleasă, simplă și de încredere, strictă în ceea ce privește cerințele și pe baza unor standarde recunoscute internațional.

Criteriul 1: Fibrele lemnoase

Materia de bază folosită pentru fabricarea hârtiei provine din lemn. Pentru ca un produs să fie eco-responsabil, fibrele lemnoase trebuie să îndeplinească una din următoarele cerințe:

  • să provină din surse responsabile conform standardelor FSC sau PEFC. Acestea susțin reînnoirea și conservarea resurselor din lemn. Mai mult, ajută și la păstrarea resurselor primare de absorbție a carbonului precum și la biodiversitatea și susținerea populației din zonă.
  • să fie reciclată 100% sau reciclată cel puțin 50% iar restul de procente să îndeplinească criteriile de mai sus. Acestea susțin reducerea consumului de hârtie și reutilizarea deșeurilor din hârtie.

Criteriul 2: Procesul de producție

O politică de aprovizionare corectă nu este de niciun folos, dacă procesul de producție nu este la fel. Pentru ca un produs să fie eco-responsabil, fabricile de hârtie trebuie să țină cont de anumite certificări.

Despre Antalis
Am apărut pe piaţa românească în anul 1993 ca departament din organigrama unei firme constituite iniţial ca o afacere de familie: RTC. Am fost la acea vreme singura firmă pe piaţa de hârtie offset şi dublu-cretată care livra şi în cantităţi relativ mici (minim un top). În perioada următoare, am reuşit extinderea gamei de produse, prin introducerea de noi finisaje, formate şi gramaje. În anul 1998, departamentul de hârtii s-a desprins din compania mama, noua companie – RTC Paper + Boards – devenind membră a grupului RTC HOLDING, cu propriul său statut juridic. La începutul lui 2003 , Antalis România era leader pe piaţa românească, cu o cotă de piaţă de aproximativ 24%. Până la sfârşitul lui 2003, Antalis Group achiziţionează întregul pachet de acţiuni devenind acţionar majoritar al Antalis România.