Poveştile digitale ale ONG-urilor din România, premiate de TechSoup

Competiţia “Povestea ONG-ului meu”, organizată de TechSoup România, şi-a desemnat câştigătorii. Astfel, cele mai bune spoturi sau serii de fotografii care spun povestea unei organizaţii au fost răsplătite cu premii high-tech oferite de Microsoft. „Povestea mea” este un call for action pentru toţi activiştii care au o poveste interesantă de spus despre implicarea socială. Aceştia pot înregistra cu un webcam direct pe un canal dedicat al site-ului Trilulilu.ro o poveste de două minute în care să evoce un „AHA moment”, adică o clipă în care şi-au dat seama că munca lor schimbă vieţi.

Juriul competiţiei a fost format din specialişti şi pasionaţi de storytelling şi conţinut multimedia: Toader Paun, jurnalist şi specialist new media, Dorin Moldoveanu şi Ştefan Niţă, o echipă de tineri regizori, Cristian Lupşa, editor “Decât o Revistă”, Bogdan Dincă, fotograf, Hanno Hofer, regizor şi membru fondator al Asociaţiei MaiMultVerde, Irina Negrilă, reprezentant “Lume Bună” şi Eugen Erhan, co-creator “Fredo&Pid’Jin” webcomics. Acesta a decis că cele mai bune poveşti ale ONG-urilor din România sunt următoarele:

– Povestea “Fundaţiei PACT”: http://bit.ly/hRXJPH (premiul III)

– Povestea “Habitat for Humanity Cluj”: http://bit.ly/gztnjt (premiul II)

– Povestea “Samusocial”: http://bit.ly/dV7zvt (premiul I)

S-au acordat şi două premii speciale: regizorii Dorin Moldoveanu şi Ştefan Nita şi-au pus la dispoziţie serviciile pentru a crea un spot care să spună povestea organizaţiei “Centrul Raţiu pentru Democraţie”, iar Bogdan Dincă va realiza o serie de fotografii pentru organizaţia “Komunitas”.

În plus, dat fiind faptul că multe dintre materialele primite au fost creative şi bine realizate, organiatorii au hotărât să trimită la faza internaţională a competiţiei toate spoturile şi seriile de fotografii care au respectat regulamentul oficial. Astfel, România va fi reprezentată de 24 de ONG-uri, aproape o treime din numărul total al înscrierilor la nivel mondial.

Bilanţul excelent al primei ediţii i-a determinat pe organizatori să planuiască o nouă iniţiativă, care să ducă mai departe discuţia despre storytelling digital şi importanţa sa în viaţa unui ONG.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înscrie-te la Newsletter

Promiteam că nu vom trimite spam.