Competiţia “Povestea ONG-ului meu”, organizată de TechSoup România, şi-a desemnat câştigătorii. Astfel, cele mai bune spoturi sau serii de fotografii care spun povestea unei organizaţii au fost răsplătite cu premii high-tech oferite de Microsoft. „Povestea mea” este un call for action pentru toţi activiştii care au o poveste interesantă de spus despre implicarea socială. Aceştia pot înregistra cu un webcam direct pe un canal dedicat al site-ului Trilulilu.ro o poveste de două minute în care să evoce un „AHA moment”, adică o clipă în care şi-au dat seama că munca lor schimbă vieţi.
–
Juriul competiţiei a fost format din specialişti şi pasionaţi de storytelling şi conţinut multimedia: Toader Paun, jurnalist şi specialist new media, Dorin Moldoveanu şi Ştefan Niţă, o echipă de tineri regizori, Cristian Lupşa, editor “Decât o Revistă”, Bogdan Dincă, fotograf, Hanno Hofer, regizor şi membru fondator al Asociaţiei MaiMultVerde, Irina Negrilă, reprezentant “Lume Bună” şi Eugen Erhan, co-creator “Fredo&Pid’Jin” webcomics. Acesta a decis că cele mai bune poveşti ale ONG-urilor din România sunt următoarele:
–
– Povestea “Fundaţiei PACT”: http://bit.ly/hRXJPH (premiul III)
– Povestea “Habitat for Humanity Cluj”: http://bit.ly/gztnjt (premiul II)
– Povestea “Samusocial”: http://bit.ly/dV7zvt (premiul I)
–
S-au acordat şi două premii speciale: regizorii Dorin Moldoveanu şi Ştefan Nita şi-au pus la dispoziţie serviciile pentru a crea un spot care să spună povestea organizaţiei “Centrul Raţiu pentru Democraţie”, iar Bogdan Dincă va realiza o serie de fotografii pentru organizaţia “Komunitas”.
–
În plus, dat fiind faptul că multe dintre materialele primite au fost creative şi bine realizate, organiatorii au hotărât să trimită la faza internaţională a competiţiei toate spoturile şi seriile de fotografii care au respectat regulamentul oficial. Astfel, România va fi reprezentată de 24 de ONG-uri, aproape o treime din numărul total al înscrierilor la nivel mondial.
–
Bilanţul excelent al primei ediţii i-a determinat pe organizatori să planuiască o nouă iniţiativă, care să ducă mai departe discuţia despre storytelling digital şi importanţa sa în viaţa unui ONG.
–