Şi utilizatorii de Facebook pot susţine biodiversitatea

Direcţia Generală pentru Mediu a Comisiei Europene lansează cea de-a doua etapă din cadrul campaniei Biodiversitatea (o campanie de comunicare a strategiei de biodiversitate pentru anul 2020). Lansarea ei are loc în preajma Zilei Internaţionale a Diversităţii Biologice, stabilită în data de 22 mai.

Punctul central al noi campanii este o inedită aplicaţie 3D creată pe pagina de Facebook dedicată campaniei Biodiversitatea, care le va permite utilizatorilor să includă poza de profil a tuturor prietenilor pentru a forma una dintre mascotele campaniei: Veveriţa Roşie, Tonul, Stejarul, Broasca sau Vrabia.

Utilizatorii de Facebook trebuie să viziteze pagina de Facebook a campaniei Biodiversitatea şi să utilizeze aplicaţia Biodiversifică-ţi Prietenii(Biodiversify Your Friends), disponibilă aici. Astfel, pozele tuturor prietenilor se vor transforma în mascota aleasă. După finalizarea acestui proces, utilizatorii trebuie să îşi demonstreze angajamentul de implicare în protejarea biodiversităţii prin acţiuni concrete. Acest angajament poate fi exprimat prin cuvinte, filme sau poze. În urma unui vot a utilizatorilor de Facebook, cele mai de impact 10 acţiuni vor fi jurizate de către Comisia Europeană care va decide câştigătorul final. Concursul se va desfăşura în perioada 20 mai – 31 iulie 2011, iar premiul este o excursie pentru două persoane în România, în regiunea Transilvania.

În anul 2010, peste 16.000 de oameni au participat la evenimente şi s-au implicat activ în cadrul acţiunilor legatede biodiversitate. Site-ul dedicat campaniei a înregistrat peste 3.7 milioane de vizite, filmul viral creat în urma campaniei a avut peste 1.9 milioane de vizionări, iar pagina de Facebook cu aplicaţia specială a înregistrat peste 55.000 de utilizatori activi. De asemenea, în anul 2010, campania Biodiversiatea a fost premiată la “European Excellence Award”, categoria de Mediu şi Ecologie.

Biodiversitatea, o varietate imensă de ecosisteme, specii şi gene care ne înconjoară, reprezintă asigurarea noastră de viaţă, oferindu-ne mâncare, apă, aer proaspăt, tratamente şi adăpost, ne fereşte de dezastre naturale şi de boli şi contribuie la echilibrarea climei. De asemenea, biodiversitatea reprezintă capitalul nostru natural, oferindu-ne servicii în cadrul unui ecosistem care ne susţine economia. Deteriorarea sau diminuarea biodiversităţii pun în pericol aceste servicii: vom pierde specii şi habitate, bogăţiile şi beneficiile pe care ni le oferă natura şi ne punem astfel în pericol bunăstarea.

În prezent, numărul speciilor pe cale de dispariţie se află la un nivel îngrijorător. În plus, aproximativ 13 milioane de hectare de păduri tropicale sunt tăiate în fiecare

an, iar 20% dintre recifurile de corali tropicali au dispărut.

Este evident faptul că oamenii trebuie să acţioneze urgent, să se informeze legat de consecinţele acţiunilor pe care le întreprind şi să-şi schimbe atitudinea pentru bunăstarea planetei. Acesta este obiectivul campaniei Biodivesitateadesfăşurată de Direcţa Generală pentru Mediu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înscrie-te la Newsletter

Promiteam că nu vom trimite spam.