Tren Urban pentru București

Inițiativa aparține lui Andrei Egli şi Andrei Fufezan, doi tineri arhitecți care au pus bazele proiectului TER în 2007. Conștienți că vremurile cu etaj și trase de cai sunt demult depășite de traficul rutier bucureștean, proiectul TER propune un sistem bazat pe un mijloc alternativ de transport în comun: trenul urban.

Trenul urban este acel tip de tren care face legătura între centrele oraşelor şi sateliţii lor, traversând în multe cazuri oraşul de la un capăt la altul. Trenul urban funcţionează în paralel cu metroul şi cu trenul de mare distanţă, parcurgând distanţe medii, de până la 60 de kilometri. Îl regăsim și în orașele europene cu trafic rutier de bun-simț, precum Paris, Copenhaga, Berlin sau Budapesta.

TER se poate folosi de o infrastructură existentă, în cazul Bucureştiului, în proporţie de circa 90%, fapt care nu reclamă exproprieri sau demolări. Tot la capitolul avantaje:

  • poluarea minimă generată de trenul urban, care este un tren electric.
  • parcurgerea de distanţe medii, pe care sistemele de metrou nu le pot parcurge, şi conectarea unor localităţi limitrofe cu oraşul.
  • independenţa faţă de sistemul rutier – trenul urban nu traversează bulevarde, nu trece prin intersecţii, nu depinde de semafoare şi de traficul rutier
  • costurile mult mai mici de construcţie şi întreţinere comparativ cu metroul

Aflați mai multe detalii despre proiect și răspunsul la întrebarea <<De ce avem nevoie de TER în București?>> de pe blogul TER.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înscrie-te la Newsletter

Promiteam că nu vom trimite spam.